Jak mądrze jeść w święta?

Dieta, a święta - czego nie robić?

 

Jak nie zwariować i trzymać się swoich dietetycznych postanowień kiedy zbliżają się święta lub jakakolwiek inna uroczystość.

Zawsze wtedy pojawia się to trudne pytanie i stres dla każdego kto jest na diecie – jak jeść i zachowywać się, aby cała nasza ciężka praca nad sylwetką nie została zaprzepaszczona?

Odpowiedź  jest prosta - JEDZ NORMALNIE i nie popadaj w paranoje.

Co to znaczy jedz normalnie?

Najważniejsze jest to, aby we wszystkim zachować umiar, pamiętaj, że przez jeden wieczór spędzony z bliskimi lub kilka dni świąt nie przytyjesz ale…Jest kilka rzeczy o których musisz pamiętać:

  • Jeżeli do tej pory cały czas odżywiałaś/eś się zdrowo, Twoje posiłki były regularne i odpowiednio zbilansowane, po świątecznej uczcie Twój metabolizm może zacząć wariować.

  • Organizm nie przyzwyczajony do potraw często tłustych i spożywanych w dużych ilościach może mieć problem z ich trawieniem.

  • Mogą wystąpić wzdęcia, niestrawności czy skurcze żołądka.

 

Jak temu zapobiec?

 

Jedz wszystko w małych porcjach.

Spróbuj ze stołu każdej potrawy na jaką masz ochotę ale w małej ilości.

Nie jedz na zapas i nie zapominaj o zdrowym rozsądku.

Nie musisz przy świątecznym stole wyciągać swoich pudełek z jedzeniem ale pamiętaj, że z Twojego talerza wcale nie musi się wysypywać!

Jedz powoli i delektuj się każdym posiłkiem - pamiętaj, że mózg potrzebuje około 20 minut, aby dotarła do niego informacja z żołądka o sytości!

Zjedz mniejszą porcję zamiast dużej i pilnuj się diety

 

Wstań od stołu, idź na spacer.

Kolejną godzinę biesiadowania przy stole i następną porcję sałatki z majonezem zamień na pół godzinny spacer z rodziną, uwierz, że na pewno poczujesz się o niebo lepiej!

Przerwij biesiadę i idź na spacer

 

Używaj zdrowszych i mniej kalorycznych zamienników.

Wybieraj mniejsze zło - jeżeli masz możliwość przygotuj ulubioną sałatkę warzywną, gdzie majonez zastąpisz jogurtem naturalnym.

Makowca kupionego w piekarni lepiej przyrządź sam/sama.

Skorzystaj z mniej kalorycznych i zdrowszych zamienników produktów - biały cukier zamień na słodzik, a lukrową polewę na roztopioną gorzką czekoladę.

Używaj dużej ilości ziołowych przypraw, które wspomogą proces trawienia.

Wybieraj zdrowsze zamienniki produktów

 

Zamień „procenty” i puste kalorie na szklankę wody.

Unikaj alkoholu i słodkich gazowanych napojów, wybierz wodę z cytryną i miętą lub napój zero kalorii.

Napij się wody z cytryną zamiast coli czy alkoholu

 

Niech wraz z końcem świąt nie skończy się Twoja motywacja.

Nie stosuj przed świętami żadnych głodówek, a co najważniejsze nie siadaj do stołu z pustym żołądkiem!

Pij dużo wody i trzymaj się swojej diety, a po uroczystości szybko wróć do swoich nawyków żywieniowych.

Zaraz po świętach nie wyciągaj z szafki centymetra i nie wchodź na wagę.

Zmiana dotychczas stosowanej diety jest dla organizmu szokiem, dlatego nie wykluczone, że dojdzie do zatrzymania się wody - waga może być wyższa a obwód pasa większy.

To nie znaczy, że teraz musisz zaczynać od zera, a całe długie miesiące starań poszły na marne.

Daj sobie 2-3 dni, dalej rób swoje, ćwicz i stosuj swoją dietę, a wszystko wróci do normy.

Nie rezygnuj z diety, kilogram więcej po świętach to nie dramat

 

Traktuj świąteczny okres jako czas spędzony z bliskimi, a nie kolejną okazję do najedzenia się do syta.

 

 

Kilka zasad, których należy przestrzegać przy świątecznym stole
19 kwietnia 2019

Motywator SM       

Fit przepisy           

Poradnik              

Blog                   

Smak Motywacji

Poradnia dietetyczna

Klaudia Koczwara

793-046-240

Dietetyk@smakmotywacji.pl

Oferta planów żywieniowych

>   Dla aktywnych fizycznie

>   Dla osób z nadwagą i otyłych

>   Dla kobiet w ciąży

>   Dla matek karmiących piersią

>   Dla seniorów

>   Dla dzieci i młodzieży

>   Dla osób borykających się z chorobami

>   Dla chcących żyć zdrowo

>   Wywiad żywieniowy

>   Promocja

>   Regulamin

>   Blog dietetyczny

>   Motywator SM

>   Fit przepisy

>   Poradnik

>   Cennik

>   Kontakt z dietetykiem

Dietetyczne konsultacje online - Bez wychodzenia z domu

Tutaj także spotkasz dietetyka Smaku Motywacji

Na skróty

>   Komentarze i opinie

Dietetyczne konsultacje online

Logo poradni dietetycznej online - Łódź
Zdrowe żywienie dzięki dietetycznym jadłospisom poradni dietetycznej
Zdrowe żywienie dzięki dietetycznym jadłospisom poradni dietetycznej

Poradnia dietetyczna

Smak Motywacji