Jak urozmaicić sałatkę?

Jak przyrządzić ciekawą sałatkę?

 

Fit sałatki, ciekawa kompozycja.

Masz dosyć nudnych warzyw pokrojonych w kostkę i polanych oliwą z oliwek?

Szukasz inspiracji lub po prostu chcesz przygotować danie inne niż wszystkie?

W tym posiłku masz pełne pole do popisu!

Sałatka to idealne danie na każdą porę roku oraz każdy posiłek, można podawać ją na ciepło lub na zimno, a jeżeli będzie odpowiednio skomponowana, spokojnie nada się nawet jako danie obiadowe.

 

Sałatki - od zawsze kojarzą się z dietą, warzywami i nudnym smakiem – a najbardziej sceptycznie nastawieni są do nich przede wszystkim mężczyźni…

No, bo który facet będzie zadowolony, gdy zamiast mięsa podamy mu jako posiłek górę warzyw wymieszanych z sałatą, ale zaraz.. nikt nie powiedział, że tak musi to wyglądać!

Dzisiaj mam dla Was kilka rad, co zrobić, aby Wasze sałatki były zdrowe, pełnowartościowe, a do tego zachwycały smakiem i wyglądem!

Chcemy, aby nasza dieta sprawiała nam przyjemność, a posiłki były jak najbardziej aromatyczne i urozmaicone.

Cieszmy się bogatym wyborem zdrowych składników i nie bójmy się eksperymentować!

Zapraszam do przeczytania oraz wypróbowania.

 

Dodaj do swojej sałatki źródło białka.

Twój posiłek będzie smakował zupełnie inaczej jeżeli dodasz do niego poszarpane kawałki mozzarelli czy pokrojony w kostkę ser feta.

Aby urozmaicić sałatkę, jej wierzch możesz posypać startym parmezanem, grillowanym camembertem czy kozim serem.

Sery jako urozmaicenie sałatki

Jeżeli nie chcesz używać oliwy z oliwek, polej sałatkę jogurtem naturalnym wymieszanym z ulubionymi przyprawami np. ziołami i czosnkiem – w ten sposób powstanie sos czosnkowy.

Sos czosnkowy jako urozmaicenie sałatki

Przygotowując sałatkę na obiad, nie zapomnij o tym, aby dodać do niej mięso lub tofu, produkty te możesz przygotować w dowolny sposób – z marynatą na słodko lub ostro, pieczone, grillowane czy smażone.

Równie dobrze sprawdzi się tutaj pokrojony w kawałki filet z ryby, tuńczyk czy makrela!

Filet z ryby i tofu jako urozmaicenie sałatki

Jeżeli nie chcesz dodawać mięsa – wystarczy, że przygotowane wcześniej warzywa wymieszasz z ugotowaną na sypko soczewicą czy ciecierzycą.

 

 

Pamiętaj o węglowodanach.

Dodatkiem, który urozmaici Twój posiłek, oraz sprawi, że stanie się on bardziej sycący, będzie źródło węglowodanów.

Możesz użyć tutaj jako dodatku każdego rodzaju: ryżu, makaronu, czy kaszy np. jaglanej lub kuskus.

Innym pomysłem są grzanki – pieczywo możesz  natrzeć ząbkiem czosnku i podpiec na patelni lub w opiekaczu – powstaną wtedy pyszne grzanki czosnkowe.

Oprócz tego nie zapomnij o warzywach odpowiednio dobranych do aktualnej pory roku, używaj produktów sezonowych i nie ograniczaj się do pomidora i ogórka.

W okresie jesienno-zimowym, użyj dyni, grillowanego buraka czy pieczonych ziemniaków.

Warzywa grilowane jako urozmaicenie sałatki

Natomiast w okresie letnim sięgnij po lekkie warzywa o dużej zawartości wody.

Oprócz podstawowych warzyw takich jak na przykład papryka - użyj grillowanej cukinii, różyczek brokuła czy szparagów.

Nie zapomnij także o warzywach liściastych, zamiast zwykłej sałaty lodowej sięgnij po liście świeżego szpinaku, rukoli czy bazylii.

 

Czy sałatka to same warzywa?

NIE!

Nie bój się przełamywania smaków!

Dodaj kawałki świeżej lub pieczonej gruszki, truskawki, czy granat!

Gruszki i granat jako urozmaicenie sałatki

Połączenie warzyw z owocami daje niesamowite wrażenia smakowe, ale także wzbogaca Twój posiłek o kolejne źródła witamin i składników odżywczych.

 

 

Nie zapomnij, że tłuszcz również jest niezbędny.

Niektóre witaminy ze względu na to, że są rozpuszczalne w tłuszczach, wchłaniają się do organizmu jedynie w ich obecności.

Mowa tutaj o witaminach z grupy A, D, E i K.

To właśnie dlatego zaleca się, aby skropić naszą sałatkę oliwą z oliwek.

Jednak możesz użyć również oleju sezamowego, lnianego, z pestek winogron czy awokado.

Olej sezamowy i lniany jako dodatek do sałatki

Przygotuj własnoręcznie ciekawy dressing.

Wymieszaj oliwę z miodem, wodą czy sokiem z ulubionych owoców, dodaj przyprawy i ciesz się ciekawym połączeniem smaków.

Orzechy, pestki, nasiona.

Ze względu na dużą kaloryczność należy uważać z ich dodatkiem.

Jednak nie popadajmy w skrajności i nie rezygnujmy z nich!

Aby wydobyć z nasion jak najlepszy smak – najlepiej, jeżeli przed posypaniem dania podprażysz je na suchej patelni.

Prażone nasiona jako urozmaicenie sałatki

Użyj pestek dyni, sezamu, nasion słonecznika, orzechów włoskich, pekan czy migdałów.

Pamiętaj, że bogatym źródłem zdrowych tłuszczów jest również awokado, które idealnie wkomponuje się w każdą sałatkę (więcej o wartościach odżywczych awokado przeczytasz tutaj, przepis na ciekawą sałatkę z awokado.)

 

 

Artykuł o tym, co dodać do sałatki.
29 czerwca 2019

Motywator SM       

Fit przepisy           

Poradnik              

Blog                   

Smak Motywacji

Poradnia dietetyczna

Klaudia Koczwara

793-046-240

Dietetyk@smakmotywacji.pl

Oferta planów żywieniowych

>   Dla aktywnych fizycznie

>   Dla osób z nadwagą i otyłych

>   Dla kobiet w ciąży

>   Dla matek karmiących piersią

>   Dla seniorów

>   Dla dzieci i młodzieży

>   Dla osób borykających się z chorobami

>   Dla chcących żyć zdrowo

>   Wywiad żywieniowy

>   Promocja

>   Regulamin

>   Blog dietetyczny

>   Motywator SM

>   Fit przepisy

>   Poradnik

>   Cennik

>   Kontakt z dietetykiem

Dietetyczne konsultacje online - Bez wychodzenia z domu

Tutaj także spotkasz dietetyka Smaku Motywacji

Na skróty

>   Komentarze i opinie

Dietetyczne konsultacje online

Logo poradni dietetycznej online - Łódź
Zdrowe żywienie dzięki dietetycznym jadłospisom poradni dietetycznej
Zdrowe żywienie dzięki dietetycznym jadłospisom poradni dietetycznej

Poradnia dietetyczna

Smak Motywacji