Zamiennik jajka w diecie

Bez jaj też się da!

 

Dla kogo jest dieta bez jajek?

Restrykcyjną dietę bez jaj muszą stosować przede wszystkim alergicy uczuleni na białka jaja oraz osoby na diecie wegańskiej.  Większość z nas nie wyobraża sobie jak przyrządzić ciasto, naleśniki czy omlet bez dodatku jajka. Dlaczego?  Jajko pełni rolę składnika wiążącego potrawy ale także nadaje im walory smakowe i odpowiednią teksturę. Więc jak zastąpić ten tak ważny składnik wszystkich wypieków?

 

Czym zastąpić jaja?

Wiedza na temat tego jakie składniki mogą pełnić w potrawie funkcję jaja przyda się nie tylko alergikom i weganom ale także wszystkim zapominalskim, którzy akurat nie mają w swojej lodówce potrzebnych do danej potrawy jaj. Warto więc znać kilka sztuczek, które potwierdzą, że bez jaj też się da!

 

Zmienniki jajek!

 

Mały banan:

Rozgnieć widelcem lub umieść w blenderze jednego małego banana – tworząc puree. Mus ten zastąpi w wypiekach jedno jajko, a zarazem nada potrawie przyjemny słodki smak.

 

Dynia:

Użyj dyni! Miąższ z dyni umieść w blenderze i zmiksuj tak aby otrzymać ¼ szklanki puree – dobrze sprawdzi się w wypiekach, a dodatkowo nada potrawie wilgoci.

 

Awokado:

Awokado również może zastąpi jajo. Wystarczy przygotować ¼ szklanki zblendowanego na mus awokado i dodać na przykład do omleta – dzięki temu uzyskamy potrawę o specyficznym posmaku, odpowiedniej teksturze,  a także wzbogacimy danie w odżywcze substancje (aby przeczytać więcej o właściwościach awokado przejdź do artykułu) Awokado świetnie zastąpi także jajo na kanapce.

 

Mąka:

Dodaj do potrawy 2 łyżki mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej i 3 łyżki wody – rozrób całość ze sobą i użyj jako dodatek do wypieków lub jako panierkę.

 

Siemię lniane/nasiona chia:

1 łyżkę siemienia lnianego zalej 3 łyżkami wody i odstaw na 10 minut aż nasiona napęcznieją i podwoją swoją objętość, zamiast siemenia równie dobrze sprawdzi się również 1 łyżka nasion chia zalanych 3 łyżkami wody. Kleista zawiesina świetnie sprawdzi się jako zamiennik jaja i zwiąże konsystencje naszej potrawy.

 

 

Zobacz czego użyć w potrawach zamiast jajka

 

 

Zobacz co zamiast jajka?
31 marca 2019

Motywator SM       

Fit przepisy           

Poradnik              

Blog                   

Smak Motywacji

Poradnia dietetyczna

Klaudia Koczwara

793-046-240

Dietetyk@smakmotywacji.pl

Oferta planów żywieniowych

>   Dla aktywnych fizycznie

>   Dla osób z nadwagą i otyłych

>   Dla kobiet w ciąży

>   Dla matek karmiących piersią

>   Dla seniorów

>   Dla dzieci i młodzieży

>   Dla osób borykających się z chorobami

>   Dla chcących żyć zdrowo

>   Wywiad żywieniowy

>   Promocja

>   Regulamin

>   Blog dietetyczny

>   Motywator SM

>   Fit przepisy

>   Poradnik

>   Cennik

>   Kontakt z dietetykiem

Dietetyczne konsultacje online - Bez wychodzenia z domu

Tutaj także spotkasz dietetyka Smaku Motywacji

Na skróty

>   Komentarze i opinie

Dietetyczne konsultacje online

Logo poradni dietetycznej online - Łódź
Zdrowe żywienie dzięki dietetycznym jadłospisom poradni dietetycznej
Zdrowe żywienie dzięki dietetycznym jadłospisom poradni dietetycznej

Poradnia dietetyczna

Smak Motywacji